Język angielski metody nauczania

 

1. METODA KOMUNIKACYJNA (the Communicative Approach) – zakłada się, że jezyk jest narzędziem komunikacyjnym służącym określonych sytuacja społecznych. Metoda ta jest stosowana w szkołach językowych i do niej przystosowanych jest wiekszość podręczników. Ćwiczenia wykonywane są w nie wielkich grupach i tak aby uwzględnić wiek, potrzeby i zainteresowania osoby uczącej się. Ćwiczenia polegają na czytaniu dialogow z podziałem na role, tak jak w prawdziwej komunikacji.

2. METODA NATURALNA (the Natural Approch) – zakłada wyeliminowanie strsu i lęku przed popełnieniem błedów. Poczatkowo uczeń przyglada się gestą i mimice twarzy rozmówcy, zaczyna mówic tylko wtedy kiedy jest na to gotowy. Istotne jest rozumienie ze słuchu. Motota ta jest bardzo dobra dla osób niesmiałych.

3. METODA BEZPOŚREDNIA (the Direct Method) – w tej metodzie głównie kładzie się nacisk na zrozumieniu języka obcego. Nauczyciel buduje zrozumienie nowego materiału za pomocą obrazków, gestów, mimiki twarzy, skojarzeń itp. Później uczniowie sami używaja nowo poznanych zwrotow we wzajemnej komunikacji. Liczy sie tutaj swoboda wypowiedzi, słownictwo i wymowa.

4. METODA TRANSLACYJNO-GRAMATYCZNA – metoda ta polega na analizie tłumaczeń i gramatyki.

5. METODA ELICYTACJI – studentowi nie prezentuje się gotowych odpowiedzi tylko to on sam dochodzi do tego, przy pomocy nauczyciela.

6. METODA CALLANA – metoda oparta na bardzo szybkiej wymianie pytań i odpowiedzi między uczniem, a nauczycielem. Ważna jest tutaj prędkość mówienia . Pytania są powtarzane tak długo dopóki prędkość odpowiedzi ucznia nie bedzie satysfakcjonująca.

7. METODA SITA – metoda ta łączy w sobie nauczanie języka i techniki relaksacyjne, oparta na teorii zapamietywania danej partii materiału zarówno w sposób świadomy jak i nieświadomy. Wkorzystywane są tutaj ćwiczenia oddechowe, wizualizacje, łagodna muzyka oraz inne sposoby aby osiągnąć maksymalnne rozluźnienie, które maja pomóc szybszemy zapamietywaniu materiału. Skuteczność tej metody zależy od indywidualnego podejścia do technik odprężających.

8. METODA GRAMATYCZNO-TŁUMACZENIOWA - najstarsza i obecnie najmniej stosowana metoda. Opiera się ona na omawianiu słownictwa i zasad gramatycznych na podstawie tekstów (zregóły literackich) Niestety ta metoda prawie zupełnie pomija komunikacje poprzez co jest żadko stosowana przez nauczycieli.